3 Mayıs 2016 Salı

Tibet’in Gençlik Pınarı ( Birinci Kitap ) ...

Tibet’in Gençlik Pınarı ( Birinci Kitap )
Bugün size farklı, en azından benim okuma alışkanlığımda olmayan bir tür olduğu için, bir kitabı paylaşmak istiyorum.
Öncelikle kitapla tanışma hikayem ile başlayayım. Böyle bir kitabın varlığından annem sayesinde haberim oldu. Kendisi gündüz kuşağında dinlemiş akşam işten yorgun argın geldiğimde bana büyük bir coşku ile bu gün izlediği programdan ve kitaptan bahsetmeye başladı. Hafta sonu bunu mutlaka alıyorsun ve okuyorsun! Diyerek de olaya son noktayı koydu. Emir büyük yerden olunca alıp okumakta bize düştü tabii…

Kitabı açık söylemek gerekirse biraz tereddütle aldım. Benim okuduğum tarz kitaplardan değildir. Ve bu tarz, sağlıklı yaşam, alternatif yaşam rehberleri v.b. kitapları da pek inandırıcı bulmadığımdan annemin hatırına aldığım bir kitap olarak benim tarihime geçti.

Kitap 106 sayfa. Anlatım dili de oldukça akıcı. O sebeple okuması oldukça rahat oldu. Hafta sonu hem kitap alınıp hem okunmuş oldu böylelikle. Görev tamamlandı yani…

Şimdi asıl konuya gelelim değil mi? Yani kitaba!
Kitap öncelikle kitabı hakkında okuyucu yorumları, daha doğrusu kitabın içinde yazanları uygulayanların yorumlarlı ile başlıyor. İlginci yazılar var doğrusu.

Çalışmaların fiziksel, duygusal ve zihinsel etkileri inanılmaz. Hakkımda çok daha iyi şeyler hissediyorum; çok daha canlı ve genel olarak daha hoşnuttum. Zihnim daha hızlı ve daha berrak. Fiziksel duruşum inanılmaz derecede iyileşti. Bu kitabı her yaştan her insan için hararetle tavsiye ederim.
Steven Hunt, Troy, Michigan

Beyaz saçlarım açık kahverengiye geri döndü. Tek bir beyaz saçım bile kalmadı. Bunun yanıtını bilemiyorum.
-Ellie Stevens, Okanogan, Washington

Sizinde ilginizi çekti mi bilmiyorum ama bunun gibi kitapta yazılanları uygulayınca olağanüstü etkileri olduğunu iddia eden, iddia eden kelimesini özellikle kullandım, okuyucu yorumları mevcuttu. Doğrusunu söylemek gerekirse ben bu yazılanları biraz şüphe ile yaklaştım. Buna karşı kitabı da daha çok merak etmeme yol açmadı değil bu yorumlar.

Daha sonra çevirmenin kitap hakkında yorumları ve yazarın önsözü ile kitap devam ediyor. Kitabın önsözünde yazarın hekim olduğunu yazması benim okuduklarıma biraz daha ciddiyetle yaklaşmam neden oldu. Daha önce dediğim gibi bu tarz kitaplara biraz önyargılıydım. Yazar önsözünde kitapta yazanları uygularken takip etmemiz gerekn yol hakkında önerilerde bulunması önsözü bizim için önemini artırdığını düşünüyorum .

Yazar kitabı hakkında;
Tıpkı atletlerin ve oyuncuların hazırlanıp çalışması gibi sizinde hazırlanıp çalışmanız gerekmektedir. Bırakın bu kitap, sizin antrenörünüz olsun….
Son olarak, gençlik pınarının kendiniz olduğunu unutmayın İşin başında sizsiniz….

Demekte. Ve daha sonra birinci bölümde beş ayini içerdiği felsefe ile birlikte yapılması gereken bedensel aktiviteler ile birlikte anlatmakta. Burada belirtmek istediğim yapılması önerilen bedensel hareketlerin hiç birinin çok zor olmaması, beden ve yaş durumuna göre bu zorluk kavramı değişmekle birlikte şunu rahatlıkla söyleyebilirim hiç birisi yapılması imkansız değil.
İkinci bölümde ise altıncı ayinden bahsediyor.
 Altıncı ayini daha sonra ayrı olarak bahsetmesinin nedeni bu altıncı ayini ancak beş ayini yapıp yararlı sonuçlar elde edenlerin uygulayabileceği için bu ayini ayrı olarak verdiğini söyleyerek ayinin açıklamalarını yapıyor.
Üçüncü bölüm ün içeriği ise bölüm başında yapılan alıntıdan anlaşılıyor zaten.

Yaşamını uzatmak için öğünlerini azalt.
-Benjamin Franklin

Bu bölümde beslenme alışkanlıklarımız hakkında kısa bilgiler vererek daha sağlıklı beslenme konusunda bize bazı ipuçları veriyor.

Daha sonraki iki bölümde de yazar ilginç ve bir o kadarda faydalı bilgileri paylaşmaya devam ediyor.
Kitabın en son bölümünde ise ayinlere yönelik ufak notlar bulunuyor. Sağlık problemleri olanların bu ayinleri uygularken dikkat etmesi gereken noktalar gibi.

Kitap genel hatları ile böyle. Kitabı almanızı tavsiye ederim. Ancak şunu itiraf etmem gerekirse kitabı okumam karşın kitapta yazanları ha bugün, ha yarın diyerek uygulamaya başlamadım. Aranızda bu kitabı okuyan ve içinde yazanları uygulanan var mı? Peki, bu kitapta yazanları uygulamaya benle birlikte başlamak isteyen olur mu? Belki sonra deneyimlerimizi anlattığımız bir yazı yazarız. Ne dersiniz güzel olmaz mı?

Kitabın tanıtım yazısında yazanlara gelince;
Bu kitap, Gençlik Pınarının kadim sırlarını bulmak için uzak ve gizemli Himalaya dağlarına giden ve onu bulan bir adamın gerçek öyküsüdür!
Binlerce yıl boyunca yasak olan Tibet bölgelerinin derinlerinde gizlenen kayıp manastır, büyük bir özenle korunan gençlik sıralarına sahiptir. Bu sır, uygulanması son derece kolay ama insanın yaşamını sonsuza dek değiştirme gücüne sahip olan beş adim ayindir. Bu kitap, bu manastırda yaşayan Lamalardan öğrenilen olağanüstü sır hakkında yazılmış tek kaynaktır. Kitapta açıklanan beş temel ayin, herkesin kendini çok genç hissetmesini ve görünmesini aynı zamanda büyük bir canlılık kazanmasını sağlayacak güce sahiptir.
www. Dharma.com.tr

3 yorum:

  1. bu kitap bende var kimden ve nasıl geldi hatırlamıyorum ama benim almayacağım tarzdan biraz okudum ve sıkılınca kapatıp kaldırdım bi göz atayım tekrar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle verilen hareketler kısmını gözden gecirmenizi öneririm . Sevgiler ....

      Sil
  2. İlginç bir kitap sanırım. Pek benim tarzım da değil. Okusam da uygulayamam sanırım. Denk gelirse şöyle bir karıştıracağım sayfalarını. Teşekkürler canım paylaşım için.

    YanıtlaSil